lørdag 28. april 2012

AVIS-SMYKKE

Det eneste jeg lager denne helgen er mat og matteskribleri. Jeg har nemlig mattetentamen på mandag. Derfor har jeg til denne ukas bidrag til
funnet frem et innlegg fra den gamle bloggen. 
Nå skal dere få lære hvordan man lager avispapir-perlesmykke.
Dette trenger du:
En gammel avis
Saks
Sugerør
Lim
Dette gjør du:
- Klipp ut lange likebeinte trekanter av avisa -  perla blir like bred som grunnlinjen, og tykkelsen avhenger av hvor lange trekanter du lager. 
- Lim den ene siden av trekanten
- Finn frem sugerøret, legg trekanten slik at du holder i spissen og den andre enden er limt til sugerøret. 
- Så snurrer du den rundt og rundt og venter litt så limet får tørket litt, før du drar perla av.
- Lag MANGE, og tre dem på en snor :) 
Kan være fint å bruke noen andre "vanlige" perler innimellom, eller knyte som jeg har gjort . Alt etter smak og behag! ;) 

Jeg får vel bare forbli bitter på at skolen bruker en inneklemt dag til å ha tentamen;) Så ha en nydelig langhelg, dere som har det. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar