lørdag 26. juli 2014

Puseinnhegning og Hjemmelaget Holiday-Dip

Vi har fått oss en nydelig liten pusegutt fra Dyrebeskyttelsen, som har fått det fantastiske navnet Hashtag. Se så flott han er!



Så aller først vil jeg bare skryte litt av Dyrebeskyttelsen. Det er en frivillig organisasjon, og det er mange som legger ned mye tid, arbeid og ressurser i dyr som ikke har et hjem. Jeg vet ikke om disse prisene gjelder overalt, men i Mandal betalte vi 950 kroner for en kattunge. Den har da fått vaksine og ormkur, og med i prisen følger også ID-merking og kastrering. Og du burde virkelig kastrere katten din, det er mer en nok hjemløse katter allerede. I 2013 ble det gjort en prissjekk på 17 norske dyreklinikker (link). Den billigste prisen for kastrering var 730, vaksine 343 og ID-chip 500. Det vil si at du sparer 623 kroner! Og det er bare bonusen. For det å kunne gi et hjem til et dyr som ikke har det, det er bra uansett prisen :)

Jeg lover at dette ikke skal bli en katteblogg. Men jeg ville bare vise dere hva jeg har mekka ute i den nydelige sommervarmen idag. Nemlig puseinnhegning. Vi bor i 2.etasje og har en veranda, men har ikke så lyst at pus skal sitte på rekkverket, plutselig se en fugl og glemme hvor langt det er ned ;) Så da bar det avgårde til Biltema for å kjøpe hønsenetting og ståltråd, og lage en liten innhegning med vinduet som dør. Slik ble det:



2 kommoder til litt ly og skygge, også satte vi likegodt kattedoen ut - så slapp vi lukten inne ;)

Som tidligere nevnt går jeg på en ganske streng diett nå, grunnet sykdom. Og denne lørdagskvelden hadde jeg så veldig lyst på salt potetgull og holiday-dip. Men guess what, det er sukker i ferdigpakka... Så da var det bare å lage selv. Jeg så bakpå, og smakte meg frem med de samme ingrediensene. Du skal få oppskriften her:

1 boks rømme
2 ts paprikapulver
1 ts hvitløkspulver
1/2 ts cayennepepper
1/2 ts pepper
Også litt sukker da, hvis du vil ;) 

Bland alt godt sammen, dipp og nyt!


Det var dagens innlegg til lagelørdag. Kom gjerne innom neste helg også! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar