søndag 20. juli 2014

Sy en Smokkesnor

Det er utrolig koselig å sitte å sy babyting - det er så smått og søtt :) Så når venner og familie får barn blir alltid symaskina tatt fram. Idag skal jeg vise dere noe av det jeg pleier å sy, nemlig smokkesnor.



Det er ikke så mye du trenger for å lage disse. Det du trenger er seleklips (jeg kjøper på stoff&stil), borrelås og stoff. 

Først klipper du ut et stoffstykke på 30x6 cm, eventuelt 2 stk 30x3 hvis du vil ha forskjellig farge på hver side. Stryk rette mot rette langsmed, og sy en søm ned.

Deretter vrenger du den, og stryker den rett og pen :)



Deretter syr du rette sting nedover begge sidene, og små sikksakk i endene.



Tre på en seleklips på den ene enden, og sy en søm over.



I den andre enden syr du på borrelås, jeg bruker ca 2,5 cm store biter. 



Sy en del i ett med enden, og den andre litt nedenfor - slik at det er plass til bøylen på smokken.



Voila! Du er ferdig. Det tar meg litt under 15 minutter fra jeg begynner å klippe stoff til den er ferdig - så dette er et raskt og morsomt prosjekt.




Det var dagens bidrag til lagelørdag. Kom gjerne innom neste lørdag også! :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar