lørdag 23. mars 2013

Strikk en hals på 25 minutter - armstrikking!


Lørdag igjen gitt. Guess what, jeg har funnet kameraladeren min, og kan derfor endelig vise dere hvordan man kan strikke på armene! Men først har jeg bare veldig lyst å vise lysekrona jeg fikk av mannen til bursdagen min forrige uke.

Er ikke jeg heldig som har en mann med så god smak!? 
Jeg ELSKER den, og han - selvfølgelig ;)


Tilbake til armstrikking, som egentlig er akkurat som vanlig strikking - bare at du bruker armene som strikkepinner.
Jeg har laget en liten bildetutoriual til dere, håper den er forståelig! 



Legg løkka på høyre hånd, og begynn å legge opp masker:





Legg opp så mange masker du vil ha. Slik strikker du:






Så strikker du frem og tilbake, så mange rader du vil ha. 
Så avslutter du med å felle alle maskene:




På halsen på dette bildet har jeg brukt to nøster av akrylgarnet fra Panduro – det blir utrolig mykt og deilig! 

Jeg har strikket med 12 masker, og brukt opp begge garnene. Hvis du vil ha en litt tykkere hals , anbefaler jeg å bruke 14-16 masker og 3 nøster.

Nøstene koster bare 16 kroner, som vil si at du får en hals til 32 kroner, eventuelt 48 hvis du bruker 3 garn. Med strikking, sammensying og festing av tråder brukte jeg 25 minutter.

Altså hals til 32 kroner på 25 minutter, både raskere og billigere enn å dra til byen!! 

Spør gjerne hvis det er noe som er uklart.

God lørdag videre til dere!







1 kommentar:

  1. oi, gratulerer med ny lysekrone!! SÅ koselig gave da!! og armstrikking: kult! Det har jeg aldri sett før:) må absolutt prøves ut!!! Fineste lørdag til deg!!!;) Klem

    SvarSlett