lørdag 11. januar 2014

Oppbevaringspute

Idag tenkte jeg å vise dere hva jeg gjorde med trekket til overmadrassen til sengesofaen jeg blogget om forrige uke. Det er faktisk ganske mye polstring i den, så jeg ville ta vare på dem så jeg kan legge de oppå sofaen når den skal brukes som gjesteseng. Så jeg har laget to "gjestepakker" der jeg har lagt sammen overmadrasstrekket og en gjestedyne.



Så har jeg rullet det sammen oppover kortsiden, slik at det blir superlang og passer til å ha bak putene i sofaen.


Jeg sydde et trekk til den av det samme stoffet som jeg brukte til sofaputene. Jeg hadde det åpent i begge endene. Deretter tok jeg på trekket - det var mye jobb! Så jeg vet ikke om jeg skal håpe eller ikke at vi får overnattingsgjester ;) Hehe


Jeg sydde ned kanten på endene, og sprettet opp slik at det ble åpning til bånd.


Så tredde jeg i et blått silkebånd som passet til sofatrekket.



Til slutt snurpet jeg de sammen i begge ender og knøt en sløyfe. Så la jeg de inn i hjørnet i sofaen.






Deretter la jeg putene foran. Deilig med litt ekstra støtte i ryggen, og super oppbevaring av det som trengs til overnattingsgjester.



Det var dagens bidrag - ha en god helg videre!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar