lørdag 25. januar 2014

Do-Rull-Kunst

I mange uker har jeg spart på kjernen av dorullene for dette prosjektet, og nå fant jeg ut at jeg endelig hadde nok for å lage litt blomsterkunst på veggen.



For dette prosjektet trenger du mange doruller, saks, limpistol og spraylakk i ønsket farge.

Først starter du med å klemme ned dorullene slik at du får blad-form.


Deretter klipper du dorullene opp i passelig mange mindre biter. Jeg målte opp 1.5 cm og fikk da 6 biter som var brukelig, og en alt for liten per dorull. 


Klipp, klipp, klipp...


Når du har en passelig stor mengde biter kan du begynne å tenke på oppsett. Det er penest med 5 blader per blomst, også trenger du noen enkle blader ved siden av. Du kan også lage noen fancy snurrer ved å klippe en bit i to, og rulle den sammen litt.


Så er det bare å finne frem limpistolen og lime i vei. Sett sammen blomstene hver for seg først.


Så kan du sette sammen blomstene og bladene, akkurat slik som du ønsker. Så er det bare å spraylakke i vei, la det tørke og henge det opp på veggen. Tadaa!!



Beklager dårlig bilde. Det henger i gangen og jeg kommer ikke ordentlig til med kameraet der. Skal henge den opp et annet sted og få tatt et bedre bilde, men det får bli en annen gang. Nå er det nemlig spillkveld! :) Ha en fin helg videre!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar