søndag 1. juni 2014

UgleCakePops

Ugler er fascinerende, kule og søte. Derfor synes jeg det er gøy å lage ugler, om det er puter, cupcakes, eller som i dag - Cake pops. Du trenger selvfølgelig cakepops for dette, det finnes det utallige oppskrifter på der ute - bruk den du synes ser bra ut. Du trenger også diverse "kroppsdeler" - øyne, ører, vinger, nebb, føtter og eventuelt litt pynt. 


Dette har jeg brukt. Jeg har kjøpt kakestrø på Kiwi, og skal bruke stjernene som føtter og hjertene til sløyfer. Jeg har laget trekanter av karamell til ører, og øynene har jeg laget ved å smelte marshmallows - blande inn litt melis, forme øyne og male med svart konditorfarge. Det store hjertet ble ikke brukt, men planen var at en av uglene skulle holde det. Jeg brukte også saltstenger - som kvister som ugla står på.

Vingene og nebbet har jeg laget med sjokolade. Legg en dott sjokolade på bakepapir, og dra ut den ene enden med en tannpirker - så de blir dråpeforma.


Farg litt av sjokoladen orange, og lag kjegler. Når du farger sjokoladen vil den bli litt fastere, og derfor er det også lettere å forme den.



Form cakepopsene, la de være avlange slik som dette:


Dypp ørene i litt smeltet sjokolade og fest dem på, la det stivne før du dypper hele ugla i sjokoladen.


Rist litt på den slik at den overflødige sjokoladen renner av, fest detaljene mens sjokoladen fortsatt er våt.

TADAA!



Du kan også lage detaljer i sjokoladen - her har jeg laget øyebryn ved å dra tannpirkeren gjennom sjokoladen når den var halvveis størkna.

Til og med søte halvspist!


Disse blir selvfølgelig også kjempesøte med brun sjokolade, skulle egentlig vise dere en - men den knakk. Viktig å stikke pinnen langt nok inn i kaka.

Håper du kommer innom neste lørdag også!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar