lørdag 12. juli 2014

Uten-Kaker: Brownie

Jeg har på grunn av sykdom startet på et kosthold uten gluten, melk, egg og sukker. Jeg har prøvd meg litt frem for å finne gode oppskrifter, og tenkte jeg skulle dele noen av disse oppskriftene med dere. I helgen tenkte jeg at jeg skulle kose meg litt, og lagde derfor brownie i cupcakesformer - så er det lettere å fryse ned :)


Ingredienser:
1.5 dl usukret ris- eller soyamelk
2 dl erythriol/sukrin (kjøpes på velassorterte dagligvarer)
100 gram smeltet smør
2.5 dl glutenfritt mel
3 ss kakao
2 ts bakepulver
En klype salt 

Fremgangsmåte:
Smelt smøret, og bland dette med sukrin og rismelk. Sikt sammen melk, kakao, salt og bakepulver og bruk en miksmaster til å blande det sammen. Stekes på 180 grader i 15-20 minutter.

Sukrin er helt uten kalorier - så denne kaken passer også for deg som er på lavkarbo- eller candida-diett. Du kan selvfølgelig også bytte ut sukrin med sukker og bruke vanlig mel og melk :)

Det var dagens bidrag til lagelørdag - kom gjerne innom neste helg også :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar