lørdag 13. september 2014

White Hot Chocolate

Tidligere i år var min kjære og jeg på en liten ferietur til Riga. Der ble jeg introdusert for kakao laget på hvit sjokolade, og det var bare helt himmelsk. Så da har jeg prøvd meg litt frem her hjemme for å gjenskape denne nydelige drikken, og idag skal jeg dele oppskriften min med dere:



Dette trenger du for 2 kopper:
100 gram hvit sjokolade
5 dl melk
1 ts vaniljeekstrakt


Ha sjokoladen, vaniljen og litt av melken i en kjele. Varm opp på svak varme til all sjokoladen er smeltet. Tilsett resten av melken og kok opp til kokepunktet. Ha i kopper og server med en liten kremtopp. Kryp opp i godstolen, finn frem det beste teppet og nyt din White Hot Chocolate.

Det var dagens bidrag til Lagelørdag. Kom gjerne innom neste lørdag for mer!

|

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar