lørdag 4. oktober 2014

Skilt av Drivved - Metode 2

Jeg ser på pollen jeg har på bloggen at dere ønsker mer interiør, så her kommer et innlegg til. Jeg har tidligere vist dere en måte å lage koselige skilt med drivved, du finner link til det blogginnlegget HER. Idag skal jeg vise dere en annen metode, for å lage dette skiltet:



Dette trenger du:



En planke, gjerne drivved :)
Masse små spiker, jeg har brukt 200 av størrelsen 1,2x15
Hammer
Garn
En lusespenne
Eventuelt printer og saks

Jeg har printa ut bokstavene til HOME, og klipt rund bokstavene for å bruke disse som guide til hvor jeg skal spikre, men du kan selvfølgelig gjøre det for frihånd. 



Det kan være ganske vanskelig å hamre så små spikre, og det er her lusespenna kommer inn - plasser spikeren inni spenna, sett den på planken og hamre løs uten å treffe tommelen!



Så finner du frem garnet, fester det i en av spikerne og følger alle rundt hele bokstaven



Deretter går du sikksakk mellom dem, i forskjellige retninger til hele bokstaven er fylt. Til slutt går du fra spiker til spiker rundt hele bokstaven og surrer den en runde rundt spikerhodet før du går til neste, slik at du får en fin linje hele veien. Så er det bare å feste tråden og gå til neste bokstav.


Tadaa!!


Jeg betalte 40 kroner for spikrene, planken fant jeg ute og garnet hadde jeg liggende. Derfor kommer denne fornyingen i hjemmet innenfor kategorien "Under 50".

Det var dagens bidrag til lagelørdag. Dersom du ikke allerede har gjort det - stem på hva du vil se mer av her på lagelørdag. Og kom gjerne innom neste lørdag også :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar