lørdag 25. oktober 2014

Babykjole

Etter en lang periode fra hverandre, fant endelig symaskina og jeg sammen igjen. Og resultatet ble en liten babykjole, som ikke ble fullt så liten. Jeg fulgte dette mønsteret (gratis), som skulle passe 6-12 mnd, men etter å ha sammenligna det med vanlige mål på babyer fant jeg ut at kjolen passet bedre 18 mnd. Så hvis du bruker mønsteret kan det sikkert være lurt å ha det i minnet :)

Kjolen var egentlig ment som en julegave til min lille, nydelige niese, men hun er ikke så stor enda. Og selv om det selvfølgelig er fint å få kjoler man kan vokse inn i også, så bestemte jeg meg for å gi kjolen til en familie med en datter på den alderen, som jeg tenkte kunne trenge en oppmuntring.

Uansett, slik ble resultatet:




Jeg sydde på et bånd med sløyfe på, og synes det ble prikken over i'en :)

Det var dagens bidrag til Lagelørdag - håper du kommer innom neste lørdag også!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar