lørdag 21. februar 2015

Hjemmelaget Såpeskum

Hendene mine er ikke så veldig glad i såpe, jeg er veldig glad i å vaske henda. Dårlig kombinasjon. Og ja, jeg har prøvd såpe for sensitive, men jeg går fortsatt med et stort behov for håndkrem. Skumsåpe derimot funker mye bedre, men har en fryktelig stiv pris. Så da tenkte jeg, hvorfor ikke lage skumsåpe selv? Det kan da umulig være så komplisert. Og helt riktig, det gikk kjempefint. Nå er både henda og lommeboka mi fornøyd, for minker såpeforbruket drastisk! Og fortvil ikke, jeg skal fortelle deg hvordan du i 4 enkle steg kan lage det selv.

Steg 1: Kjøp en såpedispenser som er ment til såpeskum. Jeg kjøpte min på Obs for 69 kroner.



Steg 2: Fyll den med omtrent 1 del vanlig såpe og 3 deler vann, pass på at du lar det være litt luft på toppen.



Steg 3: Skru igjen korken og vend dispenseren forsiktig opp og ned slik at såpen og vannet blander seg uten å skumme mer enn nødvendig. 
Steg 4: Bruk! Stort enklere blir det vel ikke?


Det var dagens bidrag til lagelørdag. Kom gjerne innom neste lørdag for et nytt bidrag!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar