lørdag 9. februar 2013

Sy trekk til nakkepute

Hei igjen, og god lørdag!

Før jul solgte IKEA ut nakkeputer veldig billig. Vanligvis kostet de 69 kr, nå kostet de 10.


Jeg er veldig svak for tilbud, så prøvde å finne ut hva jeg skulle med de 10 nakkeputene jeg sto og holdt i. Jeg trengte nemlig ikke 10 nakkeputer for meg selv. Da kom den lyse ideen til meg: Jeg kan sy trekk til dem, og gi bort i julegave. 


Så jeg dro hjem, fant frem sysaksa og gikk løs på trekket som allerede var på. Etter litt styr satt jeg med 3 stoffbiter, tegnet det over på papir og klipte det ut. Så klipte jeg ut stoffstykkene.




Deretter var det bare å sy det hele sammen. Hvis man har lyst å sy på et merke eller noe sånt, er det lurt å gjøre før man syr det sammen. Av erfaring kan jeg si at det blir veldig kronglete å gjøre etter alt er sydd sammen ;)

Så er det bare å vrenge, og stappe inn den oppblåsbare delen inn.



Voila! Du er ferdig :)

Når vi snakker om mønstre så kan jeg vise hvordan jeg oppbevarer mine. En idè jeg faktisk fikk av min geniale mann. Jeg har kjøpt en pakke med store zip-bag poser på IKEA:

Jeg legger alle mønstrene mine i hver sin lille pose, og legger alle sammen i den store. Utrolig enkelt å finne frem, og det bruker veldig liten plass! :)


Jeg legger også halvferdige prosjekter i en stor pose, spesielt greit til strikketøy for å forhindre innviklede tråder;)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar