lørdag 15. juni 2013

Nymalte fugler

Forrige gang jeg hadde malerkosten fremme lagde jeg et sommerfuglbilde, resultatet finner du HER. har jeg prøvd meg på et nytt maleri. Et tre med fugler denne gangen.

 Først malte jeg hele lerretet med Bluish Green akrylmaling fra Søstrene Grene, såklart, blandet med litt hvitmaling og vann - for å få litt lettere preg. Det er ikke så lyst som det ser ut som på bildet, du ser det tydligere på neste bilde.


 Deretter blandet jeg hvit akrymaling med litt vann, malte på et strukturark som egentlig er til FIMO og trykte det oppå lerrettet. Hvis du søker på strukturark på Panduros nettsider finner du det.


Så kom den STORE jobben. Jeg fant et bilde jeg syntes var fint, printet det ut over 4 A4-ark og satte i gang å klippe ut mønsteret. Deretter malte jeg med Bluish Green en gang til, uten å blande med hvit eller vanne den ut. Fuglene malte jeg med hvit. 

Når dette hadde tørket tok jeg vekk "sjablongen", festet et blondebånd på høyre side, signerte med DYMO og hengte det opp.

  

Bildet fikk hedersplassen over senga vår:)





Det var altså dagens prosjekt. Håper du ble inspirert!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar