lørdag 26. oktober 2013

UGLE-CUPCAKES

Jeg kom over noen søte oreo-ugle-cupcakes på pinterest, og tenkte jeg skulle lage min egen vri. 



Oppskriften til cupcakesene fant jeg hos Sallys Baking Addiction, "fudge brownie cupcakes with cookie dough frosting", link finner du her.

Når du har laget cupcakesene ferdig kan du ta på frostingen med en slikkepott, prøv å få den flat på toppen, omtrent slik som dette:



Når du har gjort dette kan du lage øyne og vinger, som jeg har valgt å lage i mørk og hvit kokesjokolade. Smelt mørk sjokolade og lag et slik mønster:



Fyll med mer sjokolade, og bruk en tannpirker til å dra det utover.



La det tørke, før du lager hvite rundinger i midten:


Og mørk sjokolade oppå der igjen. Lek litt med hvor du plasserer dem, så får du forskjellige uttrykk.


Så kan du lage vinger på samme måte.


Det gjør ingenting om vingene og øynene blir ulike og i forskjellige størrelser, det er bare sjarmerende :)

Så plasserer du øyne og vinger på cupcaken.


Og kutter til trekanter av sjokoladen til nebb. 


Tada! Du er ferdig :D


Du kan også lage øynene med oreo:


Så er det bare å lage mange, og servere på et fat!

Nå står uglene og venter på Arkham-spillkveld! :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar