søndag 6. oktober 2013

Vaniljecupcakes med browniekjerne

Hei igjen og god lørdag. I dag skal jeg vise dere hvordan dere kan lage cupcakes med brownie inni.


Først går vi til brownien, som er en oppskrift som mine kjære søstre har eksprimentert seg frem til - veldig god med andre ord!

3dl sukker
1,5dl mel
2ts vaniljesukker
4ss kakao
150g smeltet smør
2 egg


Blandes sammen og stekes på 200 grader i ca 20 minutter. La avkjøle litt, før du lar den stå i fryseren 1 time. Mens den kjøles ned kan du lage vaniljecupcakes. Jeg elsker denne oppskriften fra Matprat:

200 gram smør
2 dl sukker
4 egg
4.75 dl mel
2 ts bakepulver
3 ts vaniljesukker eller 1 ts vaniljeekstrakt
2 dl kefir

Pisk smør, vaniljesukker og sukker hvitt, og tilsett ett og ett egg mens du rører. Sikt sammen mel og bakepulver og tilsett vekselvis med kefir. 

Fyll et muffinsbrett med former, og ha litt røre i bunnen. Legg klumper av brownies oppå, og fyll med røre rundt og over. Stekes på 200 grader i 15-20 minutter.


Som du ser på bildet prøvde jeg å få hjerteform på browniesen, men det smelta helt i ovnen og ble bare en klump. Men på de som jeg la ned, i stedet for å la dem stå, beholdt hjerteformen! 


Det vil også forbli hjerter dersom du bruker en kake som ikke er så bløt som brownies, og ikke smelter helt under varme. Slik ble resultatet da:



Så kan du toppe med den frostingen du ønsker, jeg lagde en med sjokoladesmak. Fant oppskriften her. Sprøyt på frostingen i ønsket design, her har jeg brukt Wilton 1M.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar