lørdag 1. februar 2014

Islykt

Her laver snøen ned om dagen. Snøhaugene vokser og vokser, og lastebilene kommer og henter doning etter doning. Så da tenkte jeg at jeg skulle bruke minusgradene til noe positivt, og lagde en islykt.


Dette trenger du for å gjøre det samme:
Vintervær
Plastbokser i ulike størrelser
Konditorfarge
Stort telys eller fakkel


Først har du konditorfargen i vannet til du når ønsket farge. Du trenger ikke gjøre dette, og du kan også ha i konditorfargen til slutt, men jeg valgte å blande det i en vannmugge først - så jeg så hvilken farge jeg fikk.


Jeg synes blått er så fint sammen med snø, så jeg gikk for det.

Så plasserer du boksene oppi hverandre, og heller vann i den ytterste. 


De(n) innerste trenger vekt for å holdes nede, jeg la oppi en uåpna hermetikkboks.


Så er det bare å sette den ut til den er fryst, dersom det tar litt for lang tid kan du sette den i fryseren istedet. Hvis du har plass... ;)

Når den er gjennomfrosset løsner du den fra boksene. Sett den i litt varmt vann, og hell litt varmt vann i den innerste boksen - så løsner de fint :)


Så er det bare å sette den ut, og tenne på. Kjempe koselig alternativ til en vanlig fakkelboks, når du feks venter gjester :) 





Det var det for i dag. Ha en nydelig helg videre!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar