lørdag 30. august 2014

Pom-Pom-Magneter og Vinnerne av Give Away!

Da er vinnerne av Give-awayen trekt!



 1. premie gikk til Cecilie, 2.Premie til Caroline og 3.Premie til Kristin. Gratulerer! Jeg tar kontakt med dere for å avtale hva dere vil ha og hvilket design.

Men idag skal jeg vise dere hvordan dere kan lage magnetene jeg har hengt opp lappen med vinnerne med. Sommerfuglene har jeg jo allerede vist, så idag blir det pom-pomene. Dette trenger du for å lage mini-pompomer:


Dette gjør du:

Klipp en liten trådbit som du legger over i midten av gaffelen, den skal bare bli liggende helt til du er ferdig.


Deretter surrer du tråd rundt og rundt hele gaffelen.


Når den har blitt skikkelig tykk klipper du av tråden - de løse endene fra start og slutt trenger du ikke feste - bare la de henge.


Så tar du den løse tråden som ligger over midten av gaffelen og knyter løst rundt.


Dra hele klumpen av gaffelen


Og stram til.


Så er det bare å klippe rundt hele.



Form den litt i hånden din, slik at den blir rund. Og stuss den til du blir fornøyd.


Så fester du på magneten. Jeg har selvklebende fra Panduro.


Så er det bare å henge opp på kjøleskapet :) Det er ikke mye garn som skal til - genialt til de små restene man gjerne har liggende. Jeg har brukt mine til å henge opp bilder av mine 3 vakre og fantastiske tantebarn, Felix, Ludvig og Sela :)


Det var alt for idag. Kom gjerne innom neste lørdag for mer! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar