søndag 18. mars 2012

Mugcake


Jeg har bursdag idag, og har akkurat kommet hjem så det ble litt sent innlegg. Men det er fortsatt lørdag, såvidt. Så her kommer ukas bidrag til 


Da jeg gikk på internatskole var vi veldig glad i mugcake, og lagde det ofte. Så nå tenkte jeg at jeg skulle prøve å få det litt på moten igjen;) Så har hentet oppskrift og bilder fra den gamle bloggen min.  
Dette trenger du:
1 stor kopp
4 ss mel
4 ss sukker
1,5 ss kakao
3 ss smeltet smør
3 ss melk
1 ts bakepulver
Bland alt sammen i en smørje i koppen, dette kan ikke gjøres feil!! Tips: ha oppi en rute sjokolade - da blir det virkelig bra! Så setter du hele koppen inn i mikrobølgeovnen og setter på maks styrke i 1-2 minutter. Jeg liker den når den er grøtete og ikke helt kake, så har den aldri mer enn ett minutt:) Og noen ganger er den faktisk ferdig etter et halvt, så pass på!
Det er også veldig godt sammen med litt is, da blir ikke smaken så kraftig..;)
ENJOY!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar