lørdag 19. januar 2013

Lag egne merkelapper


Når man syr ting man gir bort, er det jo gøy å kunne merke det og vise at det er du som har laget det. Det finnes sikkert mange muligheter for å kjøpe slike, men jeg har valgt å lage mine egne. Veldig enkelt og veldig billig. Her er hvordan:

Først drar du på Clas Ohlson og kjøper en pakke av disse:




Det er en pakke for lyst stoff og en for mørkt, det kan være lurt å merke seg;) Du får tak i slike ark på feks Panduro også, men de er mye billigere på Clas, og til denne bruken holder de helt fint.

Hvordan du skal gjøre det neste steget er opp til deg, men poenget er at du må speilvende logoen din og lime den mange ganger inn på et A4-ark. Jeg gjorde dette i photoshop- og anbefaler det. Tidligere har jeg prøvd å lime det rett inn i word - det ble veeeldig mye jobb!


Så printer du dette ut på et transfer-ark, og klippe ut alle merkene. Og neste gang du har sydd noe er det bare å stryke på et merke:)




Denne gangen lagde jeg 3 størrelser, og på ett A4-ark fikk jeg plass til 148 små, 36 medium og 9 store. Altså 193 stk. En slik pakke inneholder 10 ark, og koster 129 kroner på Clas. Siden jeg fikk 193 stk på ett ark vil det si ca 7 øre pr merkelapp!!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar