lørdag 26. januar 2013

Tips til billig stoff

Etter å ha omtrent blakka meg på stoff på Panduro var jeg en tur innom Åhléns, og kom over "Mix & Match" sengetøyet dems. Et lite øyeblikk tenkte jeg: så nydelig stoff - selger de dette i metervare tro? Nei. Men det var jo strengt tatt ikke nødvendig. Jeg fant frem kalkulatoren. Ett dynetrekk kostet 199 kroner, var 140cm bredt og 220cm langt. 140 er jo vanlig bredde på stoff du kjøper i butikken, og siden dynetrekket har to sider ville det si at det til sammen var 440 cm langt. 199 kroner delt på 4,4 meter er 45 kroner meteren. Det er jammen ikke dårlig, så jeg slo til.

Dynetrekket jeg kjøpte så slik ut:


Og av det har jeg laget litt forskjellige ting. Blant annet har jeg laget en "gardin" som jeg har hengt opp foran en hylle på kjøkkenet. Vi har nemlig veldig liten skapplass, så må oppbevare mye i hyller. Det er veldig vanskelig å få det til å se pent ut, så da gjemte jeg det heller bak en gardin;)

Jeg har også sydd en kjole. Det er første gangen jeg har prøvd meg på å sy klær, så det var veldig gøy å prøve det. Denne kjolen var overraskende enkel å sy, og jeg brukte bare litt over 1 time! Jeg skal vise dere hvordan neste lørdag. Elsker formen på denne typen kjole, så tenker jeg skal sy meg flere og glede meg til sommersesongen. Men med en tykk strømpebukse og en varm ullcardigan fungerer det veldig bra om vinteren også.

Da gjenstår det bare å ønske dere en deilig helg videre!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar