lørdag 12. januar 2013

Organisering i sykroken

Alle som syr vet vel hvor vanskelig det er å holde orden på ting, og med mye rot rundt symaskina mister i allefall jeg motet. Derfor har jeg nå gjort litt innsats for å ha gode systemer, samtidig som ting er lett tilgjengelige. Derfor skal jeg i dag komme med to tips til hvordan man kan organisere sysaker:

Først ut, organisering av bånd. Jeg har til nå hatt de i et lekkert syskrin, problemet var bare at hver gang jeg skulle finne noe som passet til prosjektet måtte jeg ta ut alle - og plutselig lå det bånd OVER alt ;)

Jeg søkte litt på nettet, og så at mange henger ruller med bånd opp på tråd. Jeg synes det var genialt, problemet var bare at jeg har veldig få ruller med bånd - det aller meste er kjøpt løst. Så fikk jeg en idé, nemlig:
















Henge dem opp i klyper!

Jeg måtte teste ut prosjektet, så det ble noen stygge plastikk-klyper. Men nå som jeg ser at det fungerer skal jeg skaffe meg noen litt penere. Lurer på å bruke sånne gardinklyper - da er det mye lettere å legge til flere ettersom du kjøper, siden de bare hektes på - mens de andre tres inn på tråden.

Jeg har også gjort blikk-bokser om til ting-og-tang-bokser ;) 


















Den høyeste er en hvit asparges-boks, den mellomste er en liten maisboks og den minste en ananasboks. Jeg målte høyden og omkretsen av boksene, og lagde papirremser i samme størrelse. I omkretsen kan det være lurt å legge til en liten cm til overlapping, også er det bare å lime det på. 

På den høyeste boksen ble kanten veldig skarp, så jeg la til en cm i høyden også og brettet det ned over kanten. Det er kanskje ikke så lett å se på bildet, men på den minste boksen klipte jeg ut blomsten fra arket, og limte det utenpå et annet mønsterark, så den stakk litt opp. 










Har du noen ideer til organisering av sysaker?



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar