lørdag 6. april 2013

Hjemmelagde bokstaver til å henge på veggen

Idag skal jeg vise dere hvordan dere kan lage bokstaver som du kan henge opp. Jeg har hengt opp "LOVE" over en bildelist i leiligheten vår, istedet for de klassiske trebokstavene som omtrent alle har :)



Nå skal jeg vise hvordan dere kan bruke denne metoden til å lage dørskilt, for eksempel til badet eller barnerommet. Her er det bare fantasien som setter grenser! Det eneste du trenger å gjøre er å stryke stoffet på døra med vlisofix!

Det første du gjør er å finne en font du liker, enten en av de du allerede har i Word - eller så går du inn på www.dafont.com og finner en som passer der. Så skriver du det du skal ha inn i et worddokument, tilpasser størrelsen og skriver ut. Jeg har brukt Comix Loud, og skriftstørrelse 200. Så klipper du bokstavene ut av arket. 

Så finner du fram Vlisofix, som er et limpapir du feks kan få på Stoff og Stil eller Panduro. Stryk dette på stoffet du skal bruke, og på siden med papir skisser du rundt bokstavene du har skrevet ut og klipper dette ut. Husk å legge bokstavene speilvendt, slik at stoffbokstavene blir riktig;)


Så drar du av papiret på bokstavene, og rett og slett stryker de på veggen/døra!

Mye enklere blir det vel ikke!?

Og når du ikke vil ha dem der lenger er det bare å dra de av, kan hende det blir litt limrester - men det er bare å vaske bort. Jeg anbefaler forresten å prøve med en liten bit et sted det ikke synes så godt før du setter igang med bokstavene, så du er sikker på at veggen tåler varmen fra strykejernet osv.

God lørdag videre til deg!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar