lørdag 20. april 2013

Washi Tape og hjemmelaget Chicken Salsa Burger

I det siste har jeg moret meg mye med washi-tape, og tenkte jeg skulle vise dere litt av det jeg har laget! 

Jeg har fått helt hekta på sommerfugler i det siste, så nå har jeg laget sommerfuglmagneter. Teipa washitape på kartong, klipte ut sommerfugler og limte på en magnet. Har klipt selvklebende magneter fra Panduro i 2, og limt på den ene biten.




Utrolig mye moro man kan gjøre med slik teip! Jeg har som dere ser på bildet teipet på neglene. Ikke akkurat veldig praktisk, de sklir av med en gang du vasker hendene. Men moro for utkledning!

Hjemmelaget Chicken Salsa Burger
Som overskriften sier skal jeg også gi dere en oppskrift på Chicken Sala Burger, mannen min og jeg synes den på McDonalds er veldig god. Så tenkte vi skulle prøve å lage vår egen:) Så vi eksperimenterte oss frem, og det smakte helt nydelig! Hadde vært enda mer perfekt med hjemmelagde hamburgerbrød, men det får bli en annen gang!


Dette trenger du til 4 burgere:
2 Kyllingfileter
50 gram cornflakes
Ønsket krydder
Hamburgerbrød
Salsa (gjerne hjemmelaget!)
Hvitløksdressing
Salat

Finn frem noen kyllingfileter som er ganske tykke, slik at det er mulig å dele dem i to på langs. Veldig greit å bruke fryste fileter, tine dem 1-2 minutter i mikro på vanlig program, skjære dem og deretter tine dem på tineprogram. Å skjære ferske fileter på langs er et sant mareritt! Vi brukte 1 filet pr person, og fikk altså 2 burgere hver. Hvis du skal lage pommes frites eller noe ved siden av, holder det nok med 1 burger, altså 1 filet pr 2 prs.

Legg cornflaksen i en pose, og kjevle over den slik at den blir helt knust. Ha oppi litt salt og pepper, og eventuelt noe annet krydder. Legg en halv filet i posen, og rist litt slik at den blir dekt og legg på en stekeplate, gjør dette med alle. Hell litt olje over filetene.



Stekes på 225 grader til de er gjennomstekt, og crispy på utsiden. Sliter du med den siste delen, kan du sette ovnen på grill et par minutter.

Legg salat på hamburgerbrødet, og hell på litt salsa og hvitløksdressing, legg på kyllingen, litt mer salsa og til slutt tortillachips.

ENJOY!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar