lørdag 25. mai 2013

Hjemmelagde sukkerbiter

Hei igjen!

Idag skal jeg vise dere hvordan dere kan lage hjemmelagde sukkerbiter. Det er veldig enkelt, du trenger bare sukker, vann og et isbitbrett.


Hell omtrent 1 dl sukker i en skål, bruk en liten skje og tilsett litt og litt vann i sukkerskålen mens du rører. Tilsett så mye vann at sukkeret er lett å forme, men pass på at det ikke smelter - da vil ikke sukkeret tørke helt i isbitbrettet.

Legg litt sukker i hvert rom i brettet, og trykk det sammen slik at det fyller ca 3/4 av rommet.



La det ligge mange timer, gjerne over natten før du forsiktig tar bitene ut av brettet. Det er bare å eksprimentere litt med å tilsette konditorfarge, tenk så koselig å servere rosa hjerter til kaffen i et bryllup for eksempel! :)

I koppen ser dere hjemmelaget chai-te som jeg skal gi dere oppskrift på senere:) 

Jeg har forresten åpnet Eplabutikken min nå, og laget en facebookside - så nå er jeg igang med å selge produktene jeg har laget. Dette har jeg nå til salgs:



Alle koster 100,- inkludert frakt.

Sjekk det gjerne ut på Epla & Facebook!

God helg videre!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar