lørdag 4. mai 2013

Gardinknagger av dørknotter

Hei igjen og god lørdagskveld! Jeg skal starte en ny greie her på lagelørdag-innleggene mine. Innimellom kommer jeg til å gi noen tips til å fornye noe i hjemmet, til en billig penge. Disse fornyelsene vil komme i kategoriene "under 25", "under 50", "under 100" og "under 200", som da dreier seg om prisen på forn(ø)yelsen, gitt at du har det standardutstyret som trengs. 

I dag skal jeg vise hvordan man veldig enkelt og rimelig kan lage en dekorativ knagg til å henge gardinbånd på, som kommer i kategorien "Under 25". 




Det eneste du trenger er en drill, et borr og to små dørknotter, slike får du blant annet på Søstrene Grene og Kremmerhuset, eller i stort sett alle interiørbutikker. Jeg har brukt 5mm borr, men du må nesten se hvor tjukk skrue-enden på knotten din er. Det eneste du trenger å gjøre er å ta av alle muttere og skiver på knottene dine, også:





Enkelt, og veldig dekorativt! Vær kreativ med knottene, du kan kjøre romantiske blomster, knæsje farger, to forskjellige knotter eller helt enkle gjennomsiktige. Det er kun fantasien som setter grenser! Greit - kanskje også utvalget. Uansett, knottene mine kostet 12 kr stykke, og denne fornyelsen kommer derfor på den nette sum av 24 kroner.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar