lørdag 12. april 2014

Påskeegg av Betong

Mannen min og jeg har de siste 4 dagene vært på ferie i Riga. Fant en billig flyreise med ryanair, og tok litt tidlig påskeferie - herlig! 

Dagens innlegg er også et betongprodukt, som overskriften sier - påskeegg. Ideen ga min søster meg, som hadde sett det på pinterest. Gotta. Love. Pinterest.

Først må du få tak i egg, jeg brukte firstprice sine - fine i størrelse og billige. Bruk en gaffel og stikk hull i toppen og brekk av biter, hullet må være ganske stort så du får fylt betong nedi.



Tøm egget i en beholder, og kanskje lag deg en skikkelig deilig omelett :) 



Som sagt - lag store hull. Slik ble mine egg:



Så fyller du betong i en engangs-sprøytepose. Klipper av en stor bit av tuppen, og fyller eggene.



Fyll eggene helt opp og la de stå og tørke ved 20 grader i et døgn. 



Deretter er det bare å ta av skallet, og dekorere som du vil, med maling eller ei. 






Det var dagens innlegg, da gjenstår det bare å ønske dere fine lesere en virkelig god påske!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar