lørdag 22. februar 2014

Blikk for Gjenbruk

Det er alltid gøy å lage noe av det som bare ligger rundt, og andre anser som søppel. I dag skal jeg vise dere et av mine gjenbruksprosjekter, nemlig blikkboksvaser. 

Jeg har laget disse ved å sy trekk til gamle hermetikkbokser. Du trenger bare å måle høyden og omkretsen til boksen, legge til sømrom og sy firkanter som du "kler på" boksen.



Her kan du finne på mye forskjellig, litt etter hvilken størrelse du har på boksen. Vi lagde disse først til bryllupet, da hadde vi peonhoder i mellomstore og telys i små. Det var kjempenydelig! Har dessverre ikke noe bilde av det. Men nå ha jeg rigget til på kjøkkenet hjemme hos foreldrene mine, og potta om en primula oppi en av disse boksene.  Primula er jo ikke så dyre blomster, og de er små nok til å gå oppi de mellomstore boksene - så det er billig og flott dekorasjon :) Hadde to trehjerter på en ståltrå som jeg surret rundt også.

Har satt boksen oppå en gammel springform, og telys i gamle sandkakeformer. Det hele har jeg satt på et gammelt bord, og lagt drivved som jeg fant i Lillesand bak. Ble riktig så fint om jeg får si det selv! :)




Det var dagens bidrag til Lage-lørdag. Følg med neste lørdag for mer!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar