søndag 9. mars 2014

Skilt av Drivved - Life is Beautiful

Idag skal jeg vise dere hvordan man kan lage egne treskilt - der man kan skrive akkurat det man ønsker. 




Du trenger bare å gå deg en tur for å finne drivved, eller følge denne fremgangsmåten og lage din egen :) Så må du bestemme deg for hva du vil at skal stå på. Her er noen få eksempler:
Live Love Laugh. Love More. Enjoy Life. Be Happy. Dream Big. Eller Life is Beautiful - som jeg har valgt.

Jeg skrev uttrykket inn på word i passende størrelse, speilvendte det og skrev det ut. Deretter brukte jeg en blyant og fylte inn alle bokstavene. 




Så teipet jeg dette på planken, og tegnet bakpå slik at det ble overført på planken. Akkurat som vi gjorde da vi var små :)




Det ble dessverre ikke så tydelig, så ble nesten som å skrive for frihånd - som du også kan gjøre selvfølgelig. Så fant jeg frem hvit og lyseblå maling, og malte "Life is" i hvit og "Beautiful" i lyseblå. 




Planken jeg har funnet hadde noen gamle spikerhull, så jeg tok en tråd gjennom disse for å henge den opp. Hvis ikke planken din har det, er det bare å bruke en drill :)



Så er det bare å henge opp :)



Drivved er jo gratis, og malingen jeg har brukt har jeg kjøpt for en billig penge på Søstrene Grene. Denne havner dermed i kategorien "Under 25" på ting du kan gjøre for å friske opp litt i hjemmet :)

Det var dagens bidrag til Lage-Lørdag. Håper du kommer innom neste lørdag også! :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar