søndag 30. mars 2014

Personlige Kubbelys

I dag skal jeg vise dere en super måte å gjøre om enkle kubbelys til nydelige og personlige dekorasjonslys. 


Dette trenger du:
- Kubbelys
- Serviett
- Penn
- Varmepistol/hårføner/strykejern og bakepapir

Først skriver du ut det du vil ha på lyset ditt, hvis du ikke vil bruke din egen håndskrift. Deretter tar du et av de hvite lagene av på en serviett, legger over og skriver med penn. Jeg har brukt skrifttypen French Script MT og størrelse 22, og valgte å skrive "Take pride in how far you have come, and have faith in how far you can go".


Deretter klipper du det ut, og legger på lyset. Deretter tilfører du varme, slik at stearinen smelter og trekker til seg servietten. Jeg brukte en varmepistol, men vil tro det også fungerer med en hårføner. Har du ingen av disse kan du legge bakepapir over servietten, og stryke over med strykejern, men da blir det litt mindre jevnt.

Her ser du at stearinen begynner å smelte og legge seg utenpå servietten:


Så er du ferdig! Enkelt og greit :)



Dette kubbelyset kjøpte jeg på Nille for 10 kroner og en serviett og en penn har vel alle liggende. Derfor kommer denne ideen under kategorien "Under 25" på ting du kan gjøre for å friske opp i hjemmet.


Til slutt vil jeg igjen minne om at jeg har en poll på hva dere ønsker å se mer av her på Lage-lørdag. Denne nullstilles en gang per måned, slik at den er helt oppdatert. Hadde satt veldig pris på om du stemte på det du ønsker å se mer av, slik at jeg kan tilpasse bloggen etter det dere ønsker å se :)







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar